Tisdag

Har bakat hela dagen idag känns de som. Började med havrekakor med nougat sen blev de "neger" "choklad" bollar. Sen blev de brytbröd med oregano. Tänkte jag skulle baka några så jag hade i frysen men jag hann inte med så de jäste för länge så det blev bara 1 som blev bra av 6. Hmm... nu har jag lärt mig att gör in för mycket mot vad du hinner med. Normalt gör jag bara 2 men 6 blev för mycket för mig. Men nu har jag iaf några sorterskakor i frysen. Det blir ju kalas den 12 och 26 april så... jag hatar att stå sista dagen och baka... sen är de alltid godast med hembakat.

Nu ska
jag gå och lägga mig. Idag råkade W höra att vi pratade och de råkade komma fram orden " dum i huvudet" och de snappade han upp fort som sjutton. Så sa vi att man inte får säga så... då sa han "Spöken, dum i huvudet".Vad han fick de ifrån vet jag inte. Så när vi låg i sängen och pratade så sa han: dum i huvudet du mamma. Han förstår du inte vad de betyder. Men han har aldrig hört de innan så han snappade upp de snabbt. Hoppas att han har glömt de tills i morgon. Man måste passa sig riktigt vad man säger nu. Sen säger han inte moppe utan snoppe... hahah... Rolig han lillsnutten... Pappa håller på att lära honom säga MORFAR ist för OFFAR. Tillslut så slutade han säga offar för att han tyckte säkert pappa var så jobbig och tjatade hehe... Han kan ju säga M men de är väl lättare att säga OFFAR. När han var riktigt liten sa han OA isf för morfar.

Håller tummarna för Petter i morgon.

Nu ska Linda gå och lägga sig bredvid sin underbara lilla son.



Kommentarer
Carolina

Oj vad du är flitig med bakandet. Men precis som du säger så är det skönt att få det gjort i tid och det är ju såklart godast med hembakat.

Ojdå, barn är verkligen snabba på att snappa upp. De verkligen suger åt sig allt man säger. haha..

Hoppas han glömmer det fort. ;)



Ja, det är verkligen otäckt med all skit häromkring just nu. Hade med mig Jimmy på kvällsrundan ikväll för jag kände verkligen inte för att gå själv när det hade blivit mörkt. Usch.

Och nu får vi ju inte huset heller. :( Vi var med i budgivningen idag men den gick verkligen alldeles för högt så vi får hoppas det kommer upp nya hus till försäljning snart. Tråkigt bara, för det huset var verkligen perfekt för oss. Men men..



Vi håller tummarna för Petter i morron!!

2010-04-06 @ 22:13:27
URL: http://bluppan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

FAMILY is what happens when two people fall in LOVE <3 <3 <3

Vad som än händer och hur du än mår så vakar din skyddsängel precis ovanför

RSS 2.0