Städat och donat

Har varit till Karlssons en sväng och köpt lite grejer tex blommkrukor och en vas, lite smått och gott... så nu har vi inrett sovrummet och det blev kanon bra. Var upp till mamma och pappa som hade hand om W meddans. Sen åkte vi hem och skulle upp dit senare eftersom vi var bjudna på mat. De blev kycklinggryta sen hade mamma bakat ett jätte gott bröd till... med ost och smör. Kanon gott. Måste baka de härhemma sen:)
Nästa helg ska mamma och jag baka tillsammans så man har lite smått och gott härhemma... Mamma är ju så otroligt duktig på att baka..:) Jag kan oxå om jag vill... det går i släkten:)

Hann med och städa hela huset oxå meddans W kollade på Bullerbyn som är en favvo nu och Petter som låg och kollade på OS eller om de var fotboll. På ett vis är de skönt att städa själv för då vet jag att de blir riktigt gjort. Men ibland är de skönt med hjälp oxå men sparade lilla toan som han får ta sen för de är mest han som går på den. Och jag hatar att städa toaletter.

W är bättre i magen nu... vi har blandat 50/50 med fullkorn och majsvälling nu i början var de bara majsvälling..Det går frammåt så de var nog bara i början efter han var magsjuk. Vi fortsätter såhär får vi se hur det går... men laktos är det inte iaf.


Känns jätte bra med sovrummet. Trivs verkligen där nu. Måste säga att pappa hjälpte oss oxå med golvet och fondtapeten och lite annat smått och gott. Tur att man har pappsen. Han ställer alltid upp och hjälper till. Men han tycker säkert att det är roligt oxå att hålla på och pyssla... min pappa är en riktig vaktmästare:)
Så nu är de W:s rum, allrummet/hallen, köket och tv-rummet som ska tapetseras härnäst. Om jag får välja vill jag ha fondtapet i varenda rum men änsålänge har jag bara fått köket igenom. Ska ha en liten fondtapet där påsidan. Och jag fick ju igenom sovrummet oxå... Vi får se hur det blir men Tv-rummet är iaf Petters rum där får han välja helt själv. :) Och hur kommer det bli? Tjejer har väl bättre smak eller?
Det är såkul att göra om och pyssla och dona... finns mycket som ska göras ute i sommar... hoppas att det blir en gäststuga nu som vi har sakt:) Hoppas det. Mysigt:)



Kommentarer
Carolina

Vad kul att det syns. :) Själv ser jag inte det alls. :/

Tråkigt. Men de känns ändå på nått sätt. :)



Ja, usch, jag var verkligen orolig. Och sen när hon ringde från akuten och inte visste varför hon var där. Då blev jag rädd. Tur att de som hittade henne ringde efter en ambulans.



2010-02-15 @ 19:54:24
URL: http://bluppan.blogg.se/
Carolina

Tack för inspirationen förresten. :) Ska försöka få lite tid över i veckan med att pilla med det. :)

2010-02-15 @ 20:12:04
URL: http://bluppan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

FAMILY is what happens when two people fall in LOVE <3 <3 <3

Vad som än händer och hur du än mår så vakar din skyddsängel precis ovanför

RSS 2.0