Hundar...suck...

Var tvungen att väcka W vid 8.15 för han vägrade vakna... göra välling, klä på sig och ut och gå till dagis i vagnen. W tycker de är härligt att ut och gå ibland... så eftersom jag inte har någon bil nu så blir de traska om de inte snöar på som sjutton som de gör nu, då tar de väl 2 h att gå hem som normalt kanske tar 15min. När jag kom ner på en grusväg som jag brukar gå som en omväg. Då var de bara plogat så typ vagnen fick plats, och jag åkte ner hela tiden i snön. Höll på att bli galen. Den här vagnen var INGE bra, den gick inte å styra... Jag var galen!

När jag var på väg hem och gick på stigen igen så såg jag 2 hundar och en gubbe längre fram. Så klart var inte hundarna kopplade. De springer fram till mig och ena hunden börjar bita i min vante. Jag blev ju rädd.... Har väldans respekt för andras hundar men när de springer fram blir man ju nervös. Spec. när de börjar bita i ens vante... jag vet itne om hunden ville leka eller inte. Och ägaren ropade på hunden men den lyssnade inte. Så när han kom fram till mig så sa han ingenting heller... gubbj*veln. Tror han pratade finska... Men snälla nån ni måste väl ha STYR på hundarna om ni ska ha dem lösa. Om W hade varit med hade han blivit skit rädd. Han hade kunnat blivit skrämd för livet. Så jag säger de ingen.... koppla era hundar!!
Har ingenting emot hundar så men tycker inte om när andras är inpå..tycker de är obehagligt...

Som sagt.. skapligt vad de snöar här.... vädret kommer väl hit nu... började när jag gick hem... få se om man kan gå hem eller om snälla pappsen vill köra... HATAR att inte ha någon bil... måste fixa det snart.
Sökte 3-4 jobb till igår... hoppas på napp:)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

FAMILY is what happens when two people fall in LOVE <3 <3 <3

Vad som än händer och hur du än mår så vakar din skyddsängel precis ovanför

RSS 2.0