Vad ska man säga!

Jag skulle åka till mamma och pappa i morse och vattna och dona. Så åkte jag vid kyrkan och några meter efter övergångsstället gick de en gubbe med en hund, som inte var kopplad. Så jag Saktade in och körde.. och precis när jag är nästan gemsides med hunden springer den rakt ut i vägen och jag lägger mig på bromsen. Och jag lovar de var inte mer än ett hårstrå imellan om de inte ens var de...jag tror inte iaf att jag snuddade. Gubben tittade upp och kallade på sin hund, nickade mot mig sen gick de vidare. Va fan kan de inte KOPPLA sina hundar!!! Om jag hade kört på hunden hade de ju vart jag som åkt dit fast jag kan itne råför att hunden sprang ut i vägen. Vad arg och chokad jag var när jag körde vidare.....

När ni går med era hundar i trafiken. Se till att de är kopplade!!!!


Kommentarer
Kvistan

Men fan för folk som inte har mer vett. Dom tror att hundarna är jätte lydiga och inte behöver koppel men så är ju inte fallet visar det sig ofta. Stackars hundar säger jag bara.

2010-01-16 @ 14:13:38
URL: http://kvistan.blogg.se/
Carolina

Jävla hundägare. Man får inte ha sin hund okopplad om man inte kan kalla till sig den.

Och nej, det har varit ägaren som hade åkt på det och fått betala om du hade kört på hunden. Men det är ju hemskt att köra på något.

2010-01-16 @ 18:21:31
URL: http://bluppan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

FAMILY is what happens when two people fall in LOVE <3 <3 <3

Vad som än händer och hur du än mår så vakar din skyddsängel precis ovanför

RSS 2.0