Dagen

Solade en sväng när jag kom hem från arbetsförmedlingen. Eller donade med allt. Jag har inte det lugnet att ligga stilla sj på en filt och inte göra någonting. De är tråkigt. Så om nån känner likadant får den komma och göra mig sällskap:) Var sen ner och köpte lite fika. Therese och isac skulle följa med oss hem.

Vi ska ju åka Ekerö den 30 juni. Det är en onsdag. Barnen går ju på dagis tisd, onsd, torsd.. eftersom de inte kommer gå onsdag så frågade vi om de kunde gå måndag ist. Jag har byt någongång innan, kanske 2 gånger då har de gått hur bra som helst. Men nu verkar de så sura och typ " vi gör egentligen inte så" men det har de inte sagt till mig innan. Vi blev fundersamma och ringde ner till chefen (som har hand om dagis) och frågade hur de ligger till om man får byta dag ibland. Och hon sa att om de går bra för dagis och de har personal så är de helt okej, hon skulle prata med dagiset. Men de är konstigt? Är barnen lediga så går de så himla bra men ska de gå en annan dag så är de så himla jobbigt. Tycker de borde byta ut viss personal. De VÄRSTA jag vet är att bli bemött av tjuriga människor. De kommer väl tycka på dagis nu att jag är värsta tjurkärringen. Men jag betalar för 15h/veckan. Då ska jag väl ha dem?

På tal om tjuriga människor så var jag till arbetsförmedlingen förra veckan. Och ni vet väl hur dem är? Jag skulle dit så att de skulle skriva på ett papper. Jag kommer 12.02. De stänger för lunch 12. Jag knackade på och gick in. Hon skulle precis gå på lunch. Hon sa att de hade lunch. Jag frågade snällt om hon kunde skriva på mitt papper, tar bara några sek, datum och hennes namn. Nej vi har lunch, och jag säger - Det går fort. Så vräker hon ur sig as surt - Det är många som vill ha papper påskrivna, du får komma tillbaka senare. Då gick jag. Hon smällde igen dörren och låste den. Tjur kärring...

På tal om annat. Glassbilen var nyss här och vi gick ut och köpte. Det var den mest stressade människa jag träffat. Han pekade på allt, vill ni ha den? den? den? Köpte dessa. Kul för W.


16 st för 139:- Vad glass har blivit dyrt. Han ville vi skulle köpa nått som kostade 399.- No way



Kommentarer
Jannice

Jäklar vilka surmänniskor de finns!!! Herregud. Hoppas de löser sig med ercekröfärjan o påskrivning av papperna!

2010-06-18 @ 20:51:31
URL: http://jannicelindell.blogspot.com
Carolina

Glassbilen är sjukt dyr. Handlar alltid glasslådor på maxi istället. hihi

2010-06-18 @ 22:17:02
URL: http://bluppan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

FAMILY is what happens when two people fall in LOVE <3 <3 <3

Vad som än händer och hur du än mår så vakar din skyddsängel precis ovanför

RSS 2.0