Suck...

Igår när jag skulle hämta W på dagis står det 2 ungar vid utgången. Ena ungen som är han är lite bråkig tror jag. Han är väl kanske 5 år. Stod och juckade på sidan av den andra ungen som är 3 år. Och han sa nu Knullar jag dig så juckade han!!!! Jag blev ju hela chockad när jag hörde de. De satt en fröken lite längre bort jag vet inte om hon hörde det men jag hoppas de säger till när de hör för att en unge på 5 år får ju absolut inte säga så, han vet ju inte alls vad det betyder. Undra vad han har fått lärt sig det ifrån!!!!

Om W kommer hem från dagis och säger någontong sånt, ska jag skälla ut dagis personalen. Inte fan vill jag att min 3 åring ska komma hem och säga någonting sånt. De snappar ju upp fort som sjutton! Lite får ju faktiskt dagis stå för. Okej om han lärt sig nått svärord, de fattar jag att han får höra men inte ett sådant ord!!! Som sagt jag blev helt chockad när jag hörde det från en sån liten kille, att de redan börjar säga sånt i den åldern. Hoppas den där ungen föräldrar tar tag i de om de ens bryr sig!!! Som sagt, undrar vad han har hört det ifrån!!!!


Kommentarer
Jannice

Men fy... Hur kan man ens lära barn säga något sånt!!!!!!!!!!

2010-06-15 @ 21:38:15
URL: http://jannicelindell.blogspot.com
Nilla

Verkligen jättetråkigt att ett barn står och säger sånna saker, men tyvärr så händer det.

När vi hör tråkiga saker från barnen så tar vi det direkt med dom, och såklart även med föräldrarna.

Att dom även hemma pratar om vad man får säga och inte.

Men....Linda, jag hoppas verkligen inte att du skäller ut Wilmers fröknar bara för att ett barn säger något fult ???

Vi som fröknar försöker finnas överallt, och lyssnar in och talar till rätta, hjälper barnen att lösa konflikter när någon säger något dumt, men att få en utskällning från en förälder som du skulle göra, det känns supertaskigt...det är väl ändå inte vårat fel att barnen säger som dom säger???

Hoppas inte att du tar illa upp, kände bara att jag som dagisfröken vill få säga mitt.

Kram på dig!!!

2010-06-16 @ 16:38:26
Linda

Nilla - Jag skällde inte ut personalen, jag berättade var ungen hade sagt. Och om W hade kommit hem och sagt det flera gånger och visat hur pojken gjorde så hade jag blivit riktigt förbannad. Då hade jag ringt till kommunen. Dagis är en plats som jag vill att mitt barn ska vara skyddat på. Somd et att när jag kom och hämtade W en dag hade de inte bytt blöja på hela dagen, en annan dag hade han bajsat och ville inte sätta sig i bilen.... händer det någonting mer.... så får man ju gå vidare med det... men det är itne bara jag....

2010-06-17 @ 07:43:00
URL: http://ljeriksson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

FAMILY is what happens when two people fall in LOVE <3 <3 <3

Vad som än händer och hur du än mår så vakar din skyddsängel precis ovanför

RSS 2.0