Fredag

Var ju ner till arbetsförmedlingen igår. De kändes lite bra iaf. Gick med i de här jobbgaranti för ungdomar. Det ska väl vara mycket bättre. Aja, vi får se. Men min handledare som ja träffade första gången igår verkade jätte bra. Hon förstod verkligen de här med att han inte kunde flytta eller jobba längre iväg eftersom man har barn. De andra på arbetsförmedlingen jag har pratat med har inte brytt sig alls. Men de kommer nog att bli praktik sålänge, får se om hon hittar nått som passar mig. Hon tyckte jag var framåt och hade skinn på näsan. :)

Idag ska Petter och W in och klippa sig hos Emma. Jag skulle ocå behöva klippa och färga. Får ta de någon dag framöver.

Ikväll kommer Stefan och Veronica över och äter lite taccos och umgås. Kommer att bli kul. Hoppas bara att W vill sova mot kvällningen så han inte far runt och yssnar inte på vad man säger. Han blir så ibland när vi har besök.

Jo förresten. I morgon ska jag testa att ge mig på att baka potatisbakelser. Pappas favorit:) Tänkte överraska honom med det. Så mamma om du läser detta, säg ingenting till pappsen:)
Sen tänkte jag ge mig på någon annan dag att baka prinsesstårta, så jag vet om jag kan baka de till Petter fyller. Men jag måste säkert över ett par ggr att göra sånna där rosor sj..... aja de kommer väl de oxå, annars tar ja upp telefonen och ringer till mammsen:)


Kommentarer
Carolina

Tack så mycket för gratulationen!!

Du och Petter har 5 år till sommaren va? :)



Vad skönt att du har fått en så bra handledare som förstår det där med familjen o så. Inte många som gör det. Ska hon hjälpa dig att hitta praktik? Det är ju super, det gör dom inte här, utan Jimmy fick leta själv. Men nu har han i alla fall fått jobb på sin praktik fram till semestern. :D Äntligen, även om det bara är en kort tid. Stackaren har ju varit arbetslös sen julen 08:a. :S

Hur går det för Petter? Hörde att han också är hemma nu?



Hoppas ni hade en trevlig kväll igår.

Låter gott med allt du ska baka.

Funderar faktiskt också på prinsesstårta nu till min födelsedag men jag har inte bestämt mig. ;)

2010-03-06 @ 11:31:43
URL: http://bluppan.blogg.se/
Carolina

Ja, det var lite surt där ett taga, men det blev bättre. ;) haha..

Aha, då förstår jag. Skönt att det bara är tillfälligt Petter är hemma. :)

Jag håller tummarna för att du får en bra praktikplats som kanske kan ge ett jobb också. Förstår att du måste vara less på att vara hemma nu. :/

Hoppas ni har en trevlig lördag!

2010-03-06 @ 22:45:15
URL: http://bluppan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

FAMILY is what happens when two people fall in LOVE <3 <3 <3

Vad som än händer och hur du än mår så vakar din skyddsängel precis ovanför

RSS 2.0