Då var de snart ny vecka

Veckorna tickar på. Idag har vi eller mest jag städat hela huset. Petter hittar alltid på andra saker han ska göra då. Men de är skönt när de är klart. Toaletterna brukar han få ta. Han har gjort god mat medgavs jag städade:) w tyckte de var gott och åt 2 tallrikar:) Igår var vi och åt mat hos mamma å pappa. Hon hade gjort filé black and white med oxfilé och fläskfilé 2 såser och hasselbackspotatis. Jätte gott verkligen. Mamma hon kan hon. :) tack ännu en gång för den goda maten:) Efter maten la jag mig å vila i soffan, var så mätt. Då börja bebis röra sig, mysigt. Har inte riktigt känt så mycket senaste dagarna men igår sprattlade de runt massor en stund. Inget petter kan känna än. Tog kort i morse så de kommer komma ut på lösenordsskyddat kanske i morgon. De finns ju några appar man kan ladda hem om graviditet som man kan följa vecka hör vecka. W kikar lite då och då. Idag kom den frågan : mamma, hur kommer bebisens huvud ut ur din mage. Jag visste inte vad jag skulle säga men han började rätt fort prata om nått annat. Längtar faktiskt till tisd när man får lön och kan fylla upp kylskåpet och frysen. De ekar riktigt hos oss nu. Så de blir willys. Passa på oxå att köpa blöjor när de har billigt. Köpa till w, även börja ladda åt den lilla. Man vet ju hur mycket blöjor de går åt i början och man kan lika gärna köpa på sig. Jag tänker inte köpa allt sista veckorna. När man är någonstans kan man jj lika gärna passa på. Finns lite vi ska köpa sålde ju grejer efter w eftersom vi hade ingen aning när vi ville ha nästa. Och då ville vi säkert ha vissa grejer lite nyare. De är mest de stora grejerna som behövs köpas. Typ, bilstol, vagn, Skötbord, säng. Tillbehören har vi kvar. Men jag är en planerare och kollar upp saker i förskott. :) är de någon som vill sälja nått så är jag öppen:) Ska se lite på tv och sen är de dax å sova. Jobba i morgon. Natt


Kommentarer
jannice

å,se till då å köpa vagnen i tid... de va en jäkla lång väntetid innan man fick dom. vi beställde den på sommaren och fick den 1-2 mån innan w föddes.. men ni kanske har erfarenheter om de dära med att de kan bli sent med leveransen osv.. spännande med barn igen..ni skulle ta reda på vad de blir för kön va?? något som är hemligt eller? :) Kram

2011-01-24 @ 11:20:15
URL: http://jannicelindell.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

FAMILY is what happens when two people fall in LOVE <3 <3 <3

Vad som än händer och hur du än mår så vakar din skyddsängel precis ovanför

RSS 2.0