Onsdag

Då var det onsdag. De är kortvecka idag. Petter jobbar bara halva dagen å sen ska vi åka till Sthlm och hämta en säng. Så rummet därute i garaget blir klart snart tills bebis kommer. De är bara golvet kvar. För när bebis kommer vill man ha sin "space" eftersom man kommer vara vaken mycket i början.

Måste sätta igång å baka lite snart. De är väl många som vill komma å hälsa på de lilla livet när h*n har kommit så då måste man ju ha lite å bjuda på. Någon som har nått förslag? Gärna nått man kan frysa.
Jag hade inte precis planerat att ligga inne flera dagar på BB. Går allt som det ska å liten mår bra så då åker vi hem såfort vi får. Petter kommer inte sova där utan åker hem till W eller hämtar honom så åker vi hem tillsammans. Han måste ju få träffa brorsan/syrran på BB:) Å han längtar dit.
Han blev så ledsen när jag packade lite i BB-väskan att han inte skulle få följa med in till BB när bebisen skulle komma ut. Å hur ska man försöka förklara det för en 3åring. Men tillslut så gick han med på att komma in när bebisen hade kommit. Han kommer bli den BÄSTA storebrorsan <3

Var ju på arbetsförmedlingen igår och det gick väl bra. Hon gjorde inte så mycket. Jag ska ju bara vara med i 1½ månad till så hon tyckte inte de var någon idé att göra någonting nu. Utan jag blir ju avskriven såfort jag börjar gå på mammapenning. Sen kommer jag bli hemma till nästa sommar iaf. Sen får vi se om P tänker ta ut några dagar å vara hemma sen.

Idag är vi inne i Juni. Nästa månad är det dax. Å jag börjar bli lite nervös nu. Känner av mer å mer sammandragningar men inget som gör ont uatn blir lite svårt å andas bara. Jag är så nyfiken på dig därinne:) <3
Nästa vecka blir ju hämtning av vagn. Bilbarnstolen står hos mamma å pappa å ska hem snart så man har den hemma. Men jag har fortfarande lite grejer kvar å köpa. Men inge dyra saker.

Å jag väntar spänt på min bebis kompis som är planerad att komma den 23 juni. Så jag kommer nog få gosa bebis innan min kommer. :) Massor med gos. De verkar vara ett riktigt babyboom nu.

Vila lite nu. Jag sover ju så dåligt om nätterna.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

FAMILY is what happens when two people fall in LOVE <3 <3 <3

Vad som än händer och hur du än mår så vakar din skyddsängel precis ovanför

RSS 2.0