Då var det onsdag

Fixat disken och nu strykt Ws t-shirts. Tycker de ser så dåligt ut när han har skrynkliga t-shirts. Å jag matchar alltid med shorts eller byxor och strumpor. Så har han blåa shorts så vill ja helst att de ska vara blått i tröjan eller i en basfärg. Jag vet jag är kräsen när de gäller sånt men sån är jag. Petter blir ibland galen på mig så nu förtiden har jag fått klä på. Jag tänkte faktiskt köpa en t-shirt till W där de stod: "Om inte mina kläder matchar så är de pappa som har klätt på mig" Så de blir lite fix i garderoben tror jag. Fixa ordning. Petters är de alltid kaos i, jag fattar inte hur han hittar sina kläder. Haha... Sen blir de lite städning. Å jag blir så sugen på att ha de extra fint nu när de är soligt ute. Men ja har lite fobi för toaletter.
Kaffe får jag inte glömma å sätta mig i solen en sväng. Sen baka lite å hämta lillkillen på dagis för de ska bli lek på eftermiddan.

När jag hämtade W på dagis igår hade han ingen keps på sig. Å de var stekhett ute i värsta tiden. frågade han vart kepsen var å han sa att den var inne. Ena fröken sa att han ville inte ha den på sig för han tyckte de blev för varmt. Men herre gud ungen kan ju få solsting. W brukar aldrig klaga å ha den på sig annars. Tar han av sig den säger jag till honom å de är aldrig några protester. Så idag sa jag till dem att han MÅSTE ha den på sig även om han inte vill. De är mitt barn å jag bestämmer.

Inge mera klagande nu. Ska börja så jag hinner klart. Sen en dusch å stryka in sig med den nya härliga sommriga krämen som jag "lånade" av mamma igår. Luktar utomlands. :)


Kommentarer
jannice

de va ju inge vidare de där med kepsen. är de så ansträngande att be barnen sätta på kepsen för de ska skydda huvudet? hm,man börjar undra va en del håller på med på dagis? vilket dagis har du till wilmer föresten? du jag är också kräsen på kläder:) jag vill också att de ska matcha med färger å så. hihi

2011-05-12 @ 11:07:47
URL: http://jannicelindell.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

FAMILY is what happens when two people fall in LOVE <3 <3 <3

Vad som än händer och hur du än mår så vakar din skyddsängel precis ovanför

RSS 2.0