Måndag/ vad tycker ni om amning?

Kul att de är såmånga som är inne å läser men mindre som skriver nått:S tänkte skriva av mig lite. Inne rätt ofta å läser på familjeliv och nått som alltid kommer upp är detta om amning. Vad tycker ni? Detta är mina åsikter: Självklart ska man amma om man kan. Går de inte så är de inte hela världen. De finns sånna som ser ner på folk som inte ammar. Alla kan inte och inte har barnet tagit skada utav det. Men kan man amma å det fungerar tycker jag självklart man ska göra det. Jag sj tycker att det var jätte mysigt även fast jag bara fick hel amma i några veckor. Men nu är de diskussioner om vart man får amma å hur mycket man ska visa. Sj tycker jag att de är okej att amma överallt men man kan göra de lite diskret på vissa ställen när man är ute bland folk. Tex ha en filt eller nått å dölja lite. Men jag tycker de är skönast att gå undan. Jag tyckte de var obehagligt när någon stod och tittade när jag ammade w. Ja kunde inte riktigt koncentrera mig. Även fast de är folk i min närhet. Men folk som ammar ute då bryr jag mig oftast inte om denna inte hängt ut allt hon har. Men oftast tittar man till sen tänker man inte mer på de. Vad tycker ni när de gäller amning?


Kommentarer
maria

Hel knas att se ner på folk so ammar! Fullkommligt naturligt. Kanske inte tills barnet är typ 3-4 år.. Tycker jag. Dock tycker jag det är liiite galet att langa upp pattarna in public och amma. Man kan göra det diskret.(som du beskriver det.) Hade en som gjorde det på mitt jobb en gång. Kom in och ammade medans hon gick runt och kollade . (Ingen filt el liknande som döljde något..) Jag tyckte det var lite smaklöst. Men amma tycker jag man ska om man kan. :-) Ha en fortsatt trevlig dag. /m

2011-05-20 @ 17:44:57
URL: http://gillisen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

FAMILY is what happens when two people fall in LOVE <3 <3 <3

Vad som än händer och hur du än mår så vakar din skyddsängel precis ovanför

RSS 2.0