Lista!

Eftersom jag inte har nått att göra nu så tar jag denna å fyller i Lite om Melanie å graviditeten!

När fick du reda på att du var gravid? I början av November
Var bebisen planerad? Ja
Mådde du illa mycket? Ja de första 12 veckorna ungefär. Men spydde aldrig.
Hur blev ditt hår? Som vanligt.
Hade du mycket halsbränna? Nej inte så farligt.
Vad tyckte du inte om för mat? Allt!
När kände du bebisens första sparkar? I vecka 12 började jag känna litegrann men inga riktiga sparkar.
När började dina förvärkar? Någon vecka innan. Men mest lite hårda sammandraningar mot kvällarna.
Var du ofta orolig? Ja, oroligare än med Wilmer. Nu visste man lite mera.
Samlade du på gravidtidningar och böcker? Nej, jag hade kvar 1 sen Wilmer.
Sparkade bebisen mycket? Ja men det var på kvällarna jag kände det riktiga sparkarna.
När började du läcka bröstmjölk? Vecka 25 kanske någon gång då å då.
Fick du bristningar? Några bara
Blödde du nångång? I början å någon gång mot slutet.
Levde du på som vanligt? Ja faktiskt
Hur gammal va du när du blev gravid? 24
Hur tog din partner det? Glad och även chockad
Vad var ditt sista SF mått? 36
Hur många ggr åkte du in till förlossningen? 2 gånger.
Hur många UL gjorde du? 2. Vecka 7 å Vecka 18
Födde du vaginalt eller kejsarsnitt? Vaginalt.
Hur mkt var du öppen när du åkte in? 2 cm
Vilken smärtlindring tog du? Lustgas. Fick EDA men de hann inte värka.
Hade ni förberett BB-Väskan? Yes
Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? 10 minuter kanske.
Blev det komplikationer? Nej allt gick bara bra.
Fick du sy? Ingenting. Sköterskan tyckte att det inte såg ut som jag nyss fött barn:)
Hur var vikt och längd? 3230g 52cm
Ögonfärg? Blå
Hårfärg? Mörk
Ammar du? Ja, delvis
Hur gammal är bebisen nu? 3 månader
Vad tyckte du om förlossningen? Blev igångsatt pga vattenavgång å förlossningen gick jätte snabbt. Från första onda tills hon var ute 1½ h. Men ont hade jag. Å EDA Hann inte ta så lustgasten blev min hjälp.
Vill du ha en till? Nej, det har vi inte planerat
Hur mkt gick du upp under graviditeten? 17 kg
Vilken vecka födde du i? 36+6
Hade du mycket foglossningar? Nej
Hade du någon hormonrand? Ja
Vad trodde du att det skulle bli för kön? Flicka, har jag trott hela tiden medans sambon trott kille.
Behövde du kissa ofta? Ja mest på nätterna
Är du nöjd över din graviditet? Ja verkligen
Var du rädd för förlossningen? Ja när jag väl kom in å skulle bli igångsatt å jag visste att det skulle snart gör ont!
Mådde bebisen bra när den kom ut? Ja
Vad blev det för kön? Tjej
Ville bebisen amma på en gång? Ja, nästan

Mådde bebisen bra under bb-tiden? Ja men hon hade lite gulsot som var tvunget att sola bort så vi låg 1 natt på NEO. 
Namn på bebisen? Linda MELANIE Mim Eriksson



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

FAMILY is what happens when two people fall in LOVE <3 <3 <3

Vad som än händer och hur du än mår så vakar din skyddsängel precis ovanför

RSS 2.0